Lördag 17.52

hoooola.

Allt är fortfarande guld o gröna här. Lever loppan i solen och bara har det gött. Skönt att veta att man har ett tag kvar innan man ska hem till ett då inte lika kallt Sverige.

Snabb genomgång.
I onsdags låg vi på stranden mestadels förutom en stund på eftermiddagen då Bella skulle plugga lite om dykningen. Då tog jag Anna Emelie en lång promenad längs hela long beach för att hitta boende till morgondagen. Vi letade i 1,5 timme och det slutade med att vi förlängde vistelsen i nuvarande hotell med 5 nätter till haha. Men det är helt perfekt här.
På kvällen kom Ida Sandra Lisa Sofie hit till restaurangen på vårat hotell för att äta middag med oss. Vi bestämde oss sedan för att ta en sväng förbi Treehouse där vi hört att det skulle vara lite liveband. När vi kom dit var det ganska lungt men såå mysigt, vi träffade några svenska killar som är dykinstruktörer som hängde med oss under kvällen och trädkojan fylldes med pårökta, partyglada människor. Vi drack en bucket och lyssnade på no woman no cry.

Dagen efter det alltså torsdag så åkte vi på heldagsutflykt. Vi blev upplockade 8.20 och åkte till ett ställe där vi stannade och snorklade för att sedan åka vidare till Emerald cave. Det är en ganska lång kolsvart grotta man simmar igenom för att komma fram till den lilla fina stranden som gömmer sig där.
Sedan åkte vi vidare till otroligt fina Koh Kradan där vi fick lunchbuffé och stannade dryga timmen innan vi åkte vidare. Vi stannade på ett till ställe där man fick möjlighet att snorkla men Anna och jag hoppade och badade från båten istället, much more fun. På väg hem stannade vi under en bergvägg fullproppad med fladdermöss. Alltså de var så äckliga och stora och massvis!! Härligt men blä. Sen blev vi avsläppta på koh lanta igen vid 15 tiden.

Då duschade vi håret, noga. Sen åt vi middag på second home och gick och köpte cider och chips för att föra lite i hyddan. Det var dags för beachparty, men eftersom Bella skulle upp dagen efter för att börja sin dykarutbilding var vi inställda på en lugn kväll. Vi gick dit, bekantade oss med en kille från nya Zeeland och hans polare från Dannmark haha sen gick vi hem.

Igår var Bellas första dag på utbildning så Emelie jag och Anna vad ensamma mellan 7.30-16. Vi låg mest o njöt i solen, eller iallafall jag och Anna. Emelie trivs bäst i skuggan;) jag tog en oil massage vilket var skönt men ah inte fan är det smärtfritt.. åt frukt, lunch och så kom vår lilla bellis tillbaka. Dags för fredagsmiddag på vårat Andra hem då vi lyxade till det med supergoda efterrätter. Anna: friterad banan med vanilj glass. Jag: friterad ananas med chocolate chip glass. Bella: banana splitt och Emelie en Chocolate chip sundae. Mmmums!

onsdag 11.12

Igår kväll åkte vi in till Ban saladan, vilket är staden här på koh lanta. Vi åkte till Lanta Divers där Bella bestämde sig för att ta dyk certifikat, vilket är super spännande. Vi andra är inte lika intresserade så vi hoppar över det men åker med henne ut på båten där det blir en heldag med snorkling för våran del. Detta ska vi göra på söndag, vilket betyder att vi stannar här på long beach tills senast tisdag.

Sen kom Lisa Sandra Sofie och Ida, de bor en beach ifrån oss och är i Thailand för att softa i två veckor. Bellas bestisfestisar. Vi gick och käkade tillsammans och strosade runt i lite affärer innan vi åkte hem runt 23
tiden.

Imorse gick vi upp tidigt, Anna och Emelie flyttade sina saker in till oss för att bo tillsammans en natt. Frukost på beachen framför havet och nu pressas det i solen. Livet e gött

Liknande inlägg

Onsdag 10.29

Igår skulle vi gå upp 6.00 för att hinna äta frukost och vara redo när taxin kom kl 7.00. Bella och jag vaknade 6.20.. Det blev lite bråttom, checkade ut och sprang över gatan till frukosthaket som skulle öppna kl 6, alltså för 30 min sen. Ingen där. Okej vad gör vi, helt tomt överallt och vi skulle inte få mat förens ca 13.30. "Breaaakfast, breakfaast, helloo" skrek jag lite på skoj, och där kommer hon springandes och slänger ihop stora skålar med yoghurt,müsli och färsk frukt till oss. Vi hann precis.

Lång båttur förbi krabi där vi bytte båt för att sedan åka till Koh Lanta. Där började vi känna oss som riktiga backpackers. Med tunga ryggsäckar kämpade vi oss fram på vägarna i 40 graders stekande sol, för att hitta hotell till natten.
vi gick in på hotellet där jag mamma adde mormor var för ca 3 år sen och kollade men det var på tok för dyrt men de tipsade oss om andra ställen. vi gick ner på stranden och två hotell i från hittade vi dessa söta stugor på Thai Cat. 77kr/natt/person fick vi betala. Här stannar vi i två nätter och restaurangen är en av de populäraste på Long Beach.